Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

ΣΕΦΕΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ I: ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ (ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ - ΕΠΙΦΑΝΙΑ, 1964) / SEFERIS GIORGOS I: THEODORAKIS (EPITAFIOS - EPIFANIA, 1964)


Website counter



ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ "ΕΠΙΦΑΝΙΑ 1937"
ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ, "ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ - ΕΠΙΦΑΝΙΑ" (1964)



Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Σεφέρη, Στοκχόλμη, 1963

------------------------------------


"ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ - ΕΠΙΦΑΝΙΑ" (1964)
Συνθέτης: Μίκης Θεοδωράκης
Ποίηση: Γιάννης Ρίτσος - Γιώργος Σεφερης

Ερμηνεία: Γρηγόρης Μπιθικώτσης - Μανώλης Χιώτης -
Μαίρη Λίντα - Καίτη Θύμη


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ
(ποίηση: Γιάννης Ρίτσος)
1. Που πέταξε το αγόρι μου
2. Χείλι μου μοσκομυριστό
3. Μέρα Μαγιού
4. Βασίλεψες αγόρι μου
5. Είσουν καλός
6. Στο παραθύρι στεκόσουν
7. Να'χα το αθάνατο νερό
8. Γλυκέ μου εσύ δεν χάθηκες


ΕΠΙΦΑΝΙΑ
(ποίηση: Γιώργος Σεφέρης)
9. Άρνηση
10. Κράτησα την ζωή
11. Άνθη της πέτρας
12. Μέσα στις θαλασσινές σπηλιές


---------------------------------------------
"Η άρνηση"

Στο περιγιάλι το κρυφό
κι άσπρο σαν περιστέρι
διψάσαμε το μεσημέρι·
μα το νερό γλυφό.

Πάνω στην άμμο την ξανθή
γράψαμε τ' όνομά της·
ωραία που φύσηξεν ο μπάτης
και σβύστηκε η γραφή.

Mε τι καρδιά, με τι πνοή,
τι πόθους και τι πάθος,
πήραμε τη ζωή μας· λάθος!
κι αλλάξαμε ζωή.


"Η άρνηση"
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
["Επιτάφιος - Επιφάνεια", 1964]
Ερμηνεία: Γρηγόρης Μπιθικώτσης




"Η άρνηση"
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
["Επιτάφιος - Επιφανεια", 1964
1η Εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης]
Ερμηνεία: Μαρία Φαραντούρη"



"Η άρνηση"
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
["Επιτάφιος - Επιφανεια", 1964
1η Εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης]
Ερμηνεία: Αλκίνοος Ιωαννίδης"


----------------------------------------------------------
"Κράτησα τη ζωή μου"

Κράτησα τη ζωή μου
ταξιδεύοντας ανάμεσα σε κίτρινα δέντρα,
κάτω απ'το πλάγιασμα της βροχής
σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες
με τα φύλλα της οξιάς
καμιά φωτιά
στην κορυφή τους βραδιάζει.


"Κράτησα τη ζωή μου"
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
[Επιταφιος - Επιφάνεια, 1964]
Ερμηνεία: Γρηγόρης Μπιθικώτσης


---------------------------------------------------------------
"Άνθη της πέτρας"

Άνθη της πέτρας μπροστά στην πράσινη θάλασσα
με φλέβες που μου θύμιζαν άλλες αγάπες
γυαλίζοντας στ' αργό ψιχάλισμα

Άνθη της πέτρας φυσιογνωμίες που ήρθαν
όταν κανένας δεν μιλούσε και μου μίλησαν
που μ' άφησαν να τις αγγίξω ύστερα από την σιωπή
μέσα σε πεύκα σε πικροδάφνες και σε πλατάνια


"Άνθη της πέτρας"
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
[Επιτάφιος - Επιφάνεια", 1964]
Ερμηνεία: Γρηγόρης Μπιθικώτσης


---------------------------------------------------------------------
"Μέσα στις θαλασσινές σπηλιές"

Μέσα στις θαλασσινές σπηλιές
υπάρχει μια δίψα υπάρχει μια αγάπη
υπάρχει μια έκσταση,
όλα σκληρά σαν τα κοχύλια
μπορείς να τα κρατήσεις
μες στη παλάμη σου.

Μέσα στις θαλασσινές σπηλιές
μέρες ολόκληρες σε κοίταζα στα μάτια
και δε σε γνώριζα μήτε με γνώριζες.


"Μέσα στις θαλασσινές σπηλιές"
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
[Επιτάφιος - Επιφάνεια", 1964]
Ερμηνεία: Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου